آدرس شرکت

تهران، جردن، بابک مرکزی، پلاک 5/1

37 455 (021)

شنبه تا چهارشنبه (9:00 تا 17:00) پنجشنبه (9:00 تا 13:00)

Wika Pressure gaugeWIK

گیج فشار ویکا از پرکاربردترین تجهیزات ابزار دقیق است که در سیستمهای صنعتی تحت فشار برای کنترل و اندازه گیری شدت سیال مورد استفاده قرار می گیرند. میزان شدت سیال با نیرویی که سیال بر روی واحد سطح خاص اعمال می کند مشخص می شود. علی رغم ساختمان ساده، گیج فشار در امنیت و عملکرد سیستم ها اهمیت بسیار دارد. انواع گیج فشار ویکا را می توان براساس نوع کاربری ، نوع سیال و محیط کار و عوامل تاثیر گذار دیگر تقسیم بندی کرد.

فروش گیج فشار ویکا

گیج فشار ویکا در مدل های متنوع تولید و در بازارهای جهانی عرضه می شود. تنوع مدل و گستردگی ، دقت بالا و عملکرد ایمن آنها را به یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین تجهیزات حوزه ابزار دقیق در صنایع جهان تبدیل کرده است. از آنجا که تنوع این محصول از اندازه صفحه تا کاربرد آن بسیار زیاد است، اندکی تغییر در گزینه ها ممکن است به طور کلی منجر به انتخابی نادرست شود. بنابراین بهتر است قبل از هرچیز به سراغ معرفی این محصول برویم و به عنوان مرکز تخصصی ، قبل از فروش گیج فشار ویکا ابتدا به بررسی ماهیت و انواع مختلف آن بپردازیم. برای خرید و یا دریافت کاتالوگ و همچنین درصورت نیاز به مشاوره فنی با ما به عنوان نمایندگی فروش گیج فشار ویکا در ارتباط باشید. در ادامه با توجه به بسیط بودن این موضوع در ادامه به معرفی برخی از پرکاربردترین انواع گیج فشار می پردازیم :

  •  

 

 

 

 

گیج فشار خشک ویکا 

 

 

گیج فشار خشک ویکا از پرکاربردترین انواع فشارسنج ها هستند که در اغلب سیستم های صنعتی و پروژه های تاسیساتی برای کنترل فشار سیال در مسیر به کار گرفته می شوند.

 

این تجهیز دارای یک صفحه خالی با نوار مدرج اندازه گیری و یک عقربه است که تغییرات فشار را در شرایط مختلف اندازه گیری می کند و با حرکت عقربه در صفحه نمایش داده ها را به اپراتور نشان می دهد.

 

گیج فشار خشک در واقع قدیمی ترین و مقرون به صرفه ترین روش اندازه گیری فشار است که در انواع پمپ و لوازم جانبی آنها، مخازن تحت فشار، کمپرسور هوا، لوله و اتصالات و بسیاری از خطوط صنعتی کاربرد دارند.

 

عموما بدنه این نوع گیج از استیل، کروم ، آلومینیوم ویا پلاستیک و جنس لنز آنها از شیشه و یا طلق پلاستیکی ساخته می شود.

 

از نقطه ضعف های گیج فشار خشک این است که در فشار بالا ممکن است به دلیل لرزش سیستم و لوله های اتصال میان گیج و دستگاه ها ، در صفحه نمایش گیج نیز ارتعاش ایجاد شده و براثر لرزش عقربه مقدار دقیق فشار سیال با ضریب خطا صورت بگیرد .

 

همچنین در کاربرد گیج فشار خشک در محیط های کاری با رطوبت بالا ممکن است وجود بخار و رطوبت در صفحه نمایش ، خواندن مقدار فشار را با اشکال روبرو کند.

گیج فشار خشک و روغنی

گیج فشار روغنی ویکا

 

گیج فشار روغنی نوعی دیگر از گیج فشار خشک است که فضای داخلی صفحه نمایش آن برای جلوگیری از رطوبت و ارتعاش با روغن پر شده است. از آنجا که روغن به کار رفته که غالبا از نوع روغن گلیسیرین یا سیلیکون است غلظت بالائی دارد، مانع از اصطکاک و لرزش عقربه شده و بنابراین مقادیر فشار در صفحه نمایش روغنی عموما دقیق تر از گیج فشار خشک است. علاوه بر این وجود روغن جلوی ورود رطوبت به داخل دستگاه را نیز می گیرد و گزینه مناسب تری برای استفاده در محیط های شرجی و مرطوب به شمار می رود. به این ترتیب گیج فشار روغنی راندمان بالاتر و عملکرد طولانی تری نسبت به انواع گیج فشار خشک دارد. به طور معمول گیج فشار روغنی از انواع جنس کروم و یا استیل ساخته می شود و جنس لنز آنها نیز از شیشه یا طلق پلاستیکی می باشد.

 

کاربرد گیج فشار روغنی ویکا

  • سیستم های اب فشار دینامیکی بالا و ارتعاشات زیاد

  • برای سیال های غیر سیال و غیر خورنده

  • سیستم های هیدرولیک
گیج فشار لوله بوردون

 

گیج فشار لوله بردون ویکا

 

 

 

 

 

از ویژگی های گیج فشار لوله بردون ویکا می توان به محدوده کاری وسیع ، دقت و حساسیت بالا ، اندازه گیری مستقیم فشار و قیمت مناسب آن اشاره کرد.

 

بردون تیوب یک المان تغییر شکل دهنده الاستیکی است. بر همین اساس اگر به این تیوب که خواص ارتجاعی دارد فشار وارد شود، شکل آن متناسب با مقدار و جهت این فشار تغییر پیدا کرده و  با از میان رفتن فشار، جسم به شکل اولیه‌ی خود بازگردد.

 

در ساختمان گیج فشار لوله بردون ویکا از یک لوله خمیده به نام بردون استفاده شده است. بروز هرگونه فشار بین جداره درونی و یا بیرونی موجب تغییر شکل در لوله می شود و بنا بر اینکه فشار از چه جهتی وارد می شود لوله حالت خمیده و یا کشیده پیدا می کند.

نوک لوله نیز با تغییر فشار تغییر حالت می دهد که به راحتی می توان با استفاده از یک نشانگر عقربه روی آن میزان اختلاف فشار بین جداره درونی و بیرونی را با واحدهای رایج مشخص کرد.

گیج فشار بوردن تیوب ویکا برای محیط های مایع یا گازی در صورتی که سیال چسبناک ، خورنده و کریستالیزه نباشد ، کاربرد دارد. این محصول در مدل های متنوع  بازه فشار کاری 0.6 تا 7000 بار را پوشش می دهد و براساس استاندارد EN 837-1 تولید و روانه بازارهای جهانی شده است.

 

گیج فشار دیافراگمی ویکا

از گیج فشار دیافراگمی ویکا برای کنترل و اندازه گیری دقیق فشار در سیالات گاز استفاده می شود. گیج فشار دیافراگمی ویکا بر مبنای تغییر وضعیت یک ساختار پرده مانند منعطف از جنس پلیمر یا اسنتلس استیل که به آن دیافراگم می گویند طراحی شده است. از آنجا که تغییر فشار در سیستم موجب پدید آمدن تغییر مکانیکی می شود، تغییرات دیافراگم در این نوع گیج به منزله تغییر فشار در سیستم تلقی شده و قابل اندازه گیری است. با اتصال عقربه و یا ابزارهای حرکتی که جابجائی آنها به حرکت عقربه منجر شود و یا با استفاده از ابزارهای هوشمند می توان میزان فشار را به صورت داده های مکانیکی و یا دیجیتال روی صفحه نمایشگر مشخص کرد.

از آنجاکه در انواع فشارسنج های  دیافراگمی ارتباط مستقیم میان سیال و دستگاه برقرار نمی شود، این نوع فشار سنج برای سیالات خورنده ، سیالات دما بالا و همچنین سیالات چسبناک کارائی ویژه ای دارد.

کاربرد گیج فشار دیافراگمی ویکا

  • در سیستم هائی که سیال خورنده ، چسبناک و آلوده دارند

  • در سیستم های بهداشتی صنایع دارو و غذا

  • در سیستم هائی که فشار بالا و ارتعاش زیاد دارند 

این محصول در بازه فشار کاری 0 تا 16 بار با اتصال رزوه ایی و فلنجی و با دقت عملکرد و ایمنی بالا ساخته می شود.  

گیج فشار دیجیتال ویکا

گیج فشار دیجیتال ویکا دستگاهی است که میزان فشار در سیستم را به سیگنال الکتریکی تبدیل کرده و در صفحه نمایش به صورت داده های عددی نشان می دهد. گیج فشار دیجیتال ویکا برای کاربردهای صنعتی عمومی، صنایع نفت و پتروشیمی، آزمایشگاه ها ، تجهیزات پزشکی ، اندازه گیری و کالیبراسیون و … کاربرد فراوانی دارد. گیج فشار اصولا دستگاهی با حساسیت و دقت بسیار بالاست و توصیه میگردد برای حفظ عملکرد در محیط کاری و شرایط نامناسب مورد استفاده قرار نگیرد. از ویژگیهای قابل ذکر گیج فشار دیجیتال ویکا ، به کارگیری صفحه نمایشگر قابل چرخش است که خواندن اطلاعات را در هر شرایطی تضمین می نماید.

مزایای گیج فشار دیجیتال

برجسته ترین مزیت گیج فشار دیجیتال نسبت به گیج فشار آنالوگ یا عقربه ای ، نحوه نمایش داده ها به صورت دیجیتال و با دقت بالاتر است. دقت بالای گیج فشار دیجیتال موجب کنترل و نظارت دقیق تر سیستم توسط اپراتور و در نتیجه عملکرد بهتر سیستم می شود. همچنین می توان با اتصال گیج فشار دیجیتال به سایر سیستمهای دیگر ، نتایج را بصورت مستقیم به اتاق کنترل انتقال داد و شرایطی پدید آورد که کنترل سیستم بدون حضور اپراتور نیز امکان پذیر شود. گیج فشار دیجیتال بنابر تکنولوژی ساخت خود از قیمت بالاتری نسبت به گیج فشار عقربه ای برخوردار است، اما کارکرد و نمایش دقیق فشار در سیستم باعث شده است این دستگاه انتخاب برتر متخصصین و کارشناسان در سیستم های صنعتی باشد.

گیج فشار ویکا

راهنمای خرید گیج فشار ویکا

اگر قصد خرید گیج فشار ویکا را دارید گام اول انتخاب جنس بدنه براساس شرایط محیط کاری است. معمولا گیج فشار استیل به دلیل مقاومت بالا در برابر ضربه و خوردگی از پرکاربردترین انواع گیج فشار است . همچنین اندازه صفحه گیج بانوجه به نوع سیستم و شرایط محل نصب متغیر است و با توجه به این تغییرات شما می‌توانید در فضاهای باز یا در فضاهای محدود ، در ارتفاع بالا و یا پایین از گیج فشار ویکا با اندازه صفحه مناسب کاربرد خود استفاده کنید.

توجه داشته باشید در نظر گرفتن محدوده فشار کاری از مهمترین پارامترها در انتخاب و خرید گیج فشار ویکا است. بطور مثال گیج فشار انتخابی برای محدوده فشار بین ۰ تا ۴۰۰ بار تفاوت زیادی با دستگاه انتخابی بین ۰ تا ۱۶۰۰ بار دارد. این یعنی شما قبل از خرید باید این محدوده را به شکل دقیق مشخص کنید. در نهایت نوع کانکشن استفاده شده در پرشر گیج و نحوه اتصال آن به سیستم هم در انتخاب نهایی ما نقش دارد.

از دیگر فاکتورهای قابل توجه در خرید گیج فشار ، کلاس دقت دستگاه است. منظور از کلاس دقت یک گیج فشار، انحراف مجاز نمایشگر را بر حسب درصد مقدار مقیاس کامل تعریف می کند. به بیان ساده تر کلاس دقت، ماکزیمم حد خطای قابل قبول هر گیج است که بر حسب ماکزیمم درصد مقدار خوانده شده است برای مثال در گیج فشاری  با محدوده اندازه گیری 0 تا 100 بار و کلاس دقت 1.0 درصد، انحراف مجاز 1 بار در کل محدوده اندازه گیری قابل قبول است. کلاس دقت گیج فشار ویکا برای انواع گیج  پلاستیکی 4٪ یا 2.5٪ است، در حالی که برای ابزارهای فولادی کروم استیل یا استنلس استیل کلاس دقت 1.6٪ تا 1.0٪ است.

 

به طور کل در خرید گیج فشار ویکا توجه به فاکتورهای زیر ضروری است :

 

  • اندازه صفحه گیج فشار

  • واحد اندازه گیری گیج فشار

  • دقت گیج فشار

  • جنس بدنه گیج فشار

  • استاندارد و ایمنی گیج فشار

  • اندازه صفحه گیج فشار

  • کلاس دقت گیج فشار

 

 

  •