آدرس شرکت

تهران، جردن، بابک مرکزی، پلاک 5/1

37 455 (021)

شنبه تا چهارشنبه (9:00 تا 17:00) پنجشنبه (9:00 تا 13:00)

بهترین گیج فشار

بهترین گیج فشار

بهترین گیج فشار

گیج فشار از اصلی ترین و کاربردی ترین ملزومات خطوط صنعتی به ویژه خطوط صنعتی پرفشار به شمار می روند که وظیفه اصلی آنها نظارت و کنترل فشار وارد بر سیستم است. در واقع این ابزار ساده اما کاربردی ، برای اطمینان از کیفیت عملکرد و همچنین تامین ایمنی سیستم ها و پرسنل ضروری می باشد. گیج های فشار در انواع و رنج های مختلفی تولید می شوند و به دلیل ضرورت استفاده از آنها در صنعت، انواع و اقسام و برندهای مختلفی از گیج فشار در بازارهای جهانی موجود است. اما بهترین گیج فشار کدام است ؟ چگونه می توانیم بهترین گیج فشار را از میان برندهای مختلف تشخیص دهیم ؟

بهترین گیج فشار

به طور کلی خرید و انتخاب بهترین گیج فشار براساس پارامترهای فنی مورد نیاز واحد صنعتی تعریف می شود که داشتن تخصص کافی و شناخت کامل نسبت به سیستم و کالای مورد نیاز از لازمه های اصلی آن است. از مهمترین ویژگی های ساختاری که در تهیه بهترین گیج فشار باید در نظر گرفت عبارتند از :

 

  • تکنولوژی ساخت و کیفیت تولید
  • جنس بدنه و متعلقات
  • میزان تحمل فشار
  • اتصالات گیج فشار
  • بخش های سنسور و سوکت
  • نوع صفحه نمایشگر گیج فشار
  • معیار درجه بندی
  • درجه محافظت و استانداردهای نفوذ

سیستم های صنعتی بدون وجود گیج فشار غیرقابل اعتماد خواهند بود و به دلیل نوسانات فشار نمی توان ایمنی و عملکرد آنها را به درستی کنترل و پیش بینی کرد. علاوه براین گیج های فشار در پیشگیری از نشت سیال و کنترل ارتفاع مایع در مخازن نیز کاربرد دارند. در اینجا لزوم استفاده از بهترین گیج فشار با کارائی بالا و عملکرد دقیق به کاهش استهلاک سیستم و صرفه جوئی در هزینه ها نیز کمک می کند.

همانطور که در بخشهای دیگر این مجموعه گفتیم ، این تجهیزات صنعتی دارای انواع ؛ سایزها، کلاس کاری و برندهای مختلفی طراحی و تولید می شوند که به جرات می توان برند ویکا را در رده انواع بهترین گیج فشار در جهان دانست.

گیج فشار ویکا ؛ بهترین گیج فشار بازار

امروزه برند ویکا به عنوان برندی مطمئن در زمینه ابزارآلات اندازه گیری در سراسر جهان شناخته شده است. شرکت ویکا که در قلب صنعتی اروپا در کشور آلمان فعالیت تولیدی خود را به انجام می رساند با پیشرفت چشمگیر واحدهای تولید خود و با بکارگیری روش های نوآورانه در طراحی، از پیشگامان عرصه صنعت در جهان به شمار می رود و این پارامتر مهم در تبدیل شدن این برند به برندی پیشران درصنعت ابزار دقیق و اندازه گیری، در جهان بوده است. آنچه گیج فشار ویکا را در رده انواع بهترین گیج فشار قرار می دهد، دوام و کیفیت و عملکرد مطمئن این محصول بوده است. گیج فشار ویکا در صنایع مختلف پتروشیمی، خطوط انتقال نفت و گاز، صنایع غذائی، صنایع آب و فاضلاب و تصفیه خانه ها ، صنایع داروئی ، صنعت ساختمان، کارخانجات تولیدی و … مورد استفاده است و در ایران نیز به دلیل عملکرد دقیق و کیفیت بالای خود عمدتا در فهرست انواع بهترین گیج فشار قرار دارد. 

ویژگی های گیج فشار ویکا

انواع گیج فشار ویکا ابزارهای مکانیکی هستند که مولفه  فشار وارده بر خطوط مختلف در یک سیستم را با دقت بالا اندازه گیری کرده و نمایش می دهند. تجهیزات این برند در طیف گسترده ای از مدل ها اعم از لوله بوردون، المنت دیافراگم و المنت کپسول، به عنوان راهکاری بهینه برای انواع کاربردها طراحی و تولید شده اند . مقیاس فشاری که پرشر گیج های ویکا پوشش می دهند، از ۰…۰.۵ میلی بار تا ۰…۶۰۰۰ بار و دقت نشانگر تا ۰.۱% متغیر است. این برند، محصولات خود را بر اساس نیازهای مختلف صنایع و فرآیندها، از آلیاژهای مس، فولاد ضدزنگ یا مواد ویژه با بالاترین کیفیت و جزییات دقیق تولید و روانه بازارهای بین المللی می کند و به همین دلیل است که در فهرست بهترین گیج فشار بازار قرار دارد.

نحوه عملکرد گیج فشار ویکا

انواع مختلف گیج فشار ویکا هریک از ویژگی های خاصی برخوردار هستند . به طور کلی گیج فشار ویکا دارای یک قسمت اتصال یا کانکشن است که از طریق آن به سیستم متصل می شود. در داخل این اتصال یک دیافراگم یا تیوب قرار گرفته است که وضعیت آن برحسب میزان فشار داخل سیستم تغییر می کند. آنچه گیج فشار ویکا را در زمره انواع گیج فشار موجود در بازارهای داخلی و خارجی قرار می دهد عملکرد دقیق آن و پایین ترین ضریب خطا در اندازه گیری فشار سیستم است.

هنگامی که گیج فشار ویکا به یک سیستم متصل می شود، هرگونه نوسان و تغییر فشار در سیستم وضعیت پرده دیافراگم یا حسگر گیج را تغییر می دهد. این تغییرات در نهایت منجربه حرکت عقربه گیج می شود . این تغییرات در گیج فشار توسط یک مبدل صورت می گیرد که مدل های مختلفی دارند.

برای مثال این مبدل در دستگاه‌های دیجیتال از نوع مبدل‌های رزونانس کننده هستند که داده به دست آمده را تبدیل به داده دیجیتال به صورت تابعی از فشار می‌کند. بنابراین اپراتور هم می‌تواند نتیجه اندازه گیری فشار را به صورت حرکت عقربه ببیند و هم می‌تواند داده‌های دیجیتال را از صفحه نمایشگر مشاهده کند.

بررسی انواع گیج فشار ویکا

گیج فشار ویکا به منظور پوشش و کاربرد در سیستم های کاری مختلف در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند. محصولات ویکا به لطف تکنولوژی بالای تولید تنوع بالایی داشته و می‌بایست به پارامترهایی مثل میزان بار نرمال کاری سیستم، فشار مازاد، دما، نوع سیال و … در هنگام خرید گیج فشار دقت کنید.

ویکا انواع گیج فشار خود را برای محاسبه و نمایش فشار نسبی، مطلق، تفاضلی در انواع زیر طراحی و تولید کرده است :

 

  • گیج فشار نسبی
  • گیج اختلاف فشار
  • گیج فشار مطلق
  • گیج‌ فشار نسبی ویکا
گیج فشار ویکا

گیج فشار ویکا برای طیف وسیعی از صنایع و کاربردهای گوناگون تولید می شود که انواع مختلفی از قبیل گیج‌های فشار بوردون تیوب (لوله بوردون) ، دیافراگمی و کپسولی را نیز در بر می گیرد. این گیج‌ها محدوده رنج ۰… ۰.۵ میلی بار الی ۰ …. ۶۰۰۰ بار با ضریب خطای ۰.۱ درصد را پوشش می‌دهند.

- گیج فشار بوردون تیوب ویکا برای کاربردهای عمومی

گیج فشار بوردون تیوب برای سیالات مایع و گاز توصیه می شود. این نوع گیج فشار به طور کلی برای سیالاتی که بسیار چسبنده و خمیری بوده و یا سیالاتی که دارای رسوبات هستند، توصیه نمی شوند زیرا این سیالات به قطعاتی که از آلیاژ مس هستند آسیب می‌رسانند. این تجهیزات منطبق بر استانداردهای جهانی مربوط به گیج‌های فشار بوردون تیوب طراحی و تولید می‌شوند. این مجموعه از گیج فشار ویکا شامل مدل‌های (111.10 ، 111.11 ، 111.12 ، 111.16 ، 111.26 ، 116.15 ، 113.13 ، 113.53 ، 212.20 ، 213.40 ، 213.53 ، 214.11 ، 100.02 ) را در بر می گیرد.

- گیج فشار بوردون تیوب تمام استیل ویکا

جنس بدنه این نوع گیج‌ها بصورت کامل از استیل ضد زنگ ساخته شده و برای  محیط‌های تهاجمی در سیستم هایی که سیال مایع غیرچسبنده و گاز دارند مورد استفاده قرار میگیریند. این تجهیزات برای محدوده فشار 0 تا 0.6 الی 0 تا 7000 بار مناسب کاربرد دارند.

این محصولات از نوع گیج های فشار صفحه روغنی هستند و به دلیل استفاده از روغن مناسب در محفظه خود در سیستم های پرفشار و پرارتعاش دقت اندازه گیری بالایی دارند.  از محصولات این رده می‌توان به برخی مدل‌های ویکا مانند ( ۱۳۱.۱۱ ، ۲۲۲.۳۰ ، ۲۲۳.۲۰ ، ۲۳۲.۳۶ ، ۲۳۳.۳۶ ، ۲۳۲.۳۰ ، ۲۳۳.۳۰ ، ۲۳۲.۵۰ ، ۲۳۳.۵۰ ) اشاره کرد. باید دقت داشت که گیج فشار تمام استیل ویکا مدل ۲۳۲.۳۰ و ۲۳۳.۳۰ که در دسته گیج های سالید فرانت ویکا قرار می گیرد معروفترین گیج به اصطلاح رایج (ایمن) یا سالید فرانت است.

- تست گیج ویکا

کاربرد این ابزار در مواقعی است که به دقت بسیار بالا در اندازه‌گیری نیاز داریم. محدوده 0 تا 6 میلی‌بار الی 0 تا 6000 بار را پوشش داده و برای کالیبراسیون گیج فشار بکار می‌روند، به همین دلیل آن‌ها را تست گیج نیز می‌نامند. از محصولات این رده می‌توان به مدل‌های ( 312.20 ، 332.50 ، 333.50 ، 332.30 ، 333.30 ، 342.11 ، 610.20 ، 630.20 ، 612.11 ) اشاره نمود که برای هر یک از این فشار سنج‌ها ارائه گواهی DKD/DAkkS امکان‌پذیر است.

- گیج فشار دیافراگمی ویکا با ایمنی در برابر فشار مازاد

کاربرد این مانومترها با حسگر دیافراگم، سیالات تهاجمی گازی و مایع است. ابزارهایی با فلنچ اتصال که حتی برای محیط‌های بسیار چسباک، آلوده و تهاجمی مناسب هستند. محدوده فشار برای مدل‌های معمول از 0 تا 16 میلی‌بار الی 0 تا 40 بار است. بسته به محدوده فشار و مدل ابزار در برابر فشار مازاد تا 3x یا 5x محدوده اندازه‌گیری گیج ایمن است. برای مدل‌های اختصاصی نیز ایمنی فشار مازاد (اضافه بار) 10 ، 40 ، 100 یا 400 بار با حفظ دقت اندازه‌گیری ممکن می‌باشد.

این سری از محصولات ویکا قابلیت پرشدن محفظه توسط روغن های استاندارد را دارند که آنها را قادر می سازند در سیستم های پرفشار کمترین ضریب خطا در اندازه گیری فشار را داشته باشند. در این مدل‌ها امکان استفاده از مواد خاص برای قطعاتی که در ارتباط با سیال هستند نیز وجود دارد. از محصولات گیج فشار دیافراگمی ویکا می‌توان مدل‌های ( ۴۲۲.۱۲ ، ۴۲۳.۱۲ ، ۴۳۲.۵۰ ، ۴۳۳.۵۰ ، ۴۳۲.۳۶ ، ۴۳۲.۵۶ ) را نام برد.

خرید و انتخاب بهترین گیج فشار بازار

گیج فشار عمدتا در سیستم های مختلف وظیفه مهم اندازه گیری فشار را برعهده دارد و علاوه بر کاربرد ویژه خود در کنترل فشار خطوط مختلف نقش ویژه ای نیز در ایمنی محیط و پرسنل نیز برعهده دارند. به این ترتیب طبیعی است که تجهیز سیستمها با بهترین گیج فشار، علاوه بر عملکرد واحد صنعتی ، امنیت آن را نیز تضمین می کند. همانطور که پیشتر گفته شد انتخاب بهترین گیج فشار براساس پارامترهای فنی مورد نیاز واحد صنعتی تعریف می شود که داشتن تخصص کافی و شناخت کامل نسبت به سیستم و کالای مورد نیاز از لازمه های اصلی آن است. گیج فشار ویکا به دلیل طراحی مناسب ، متریال درجه یک ، دوام بالا و  عملکرد مطمئن همواره یکی از گزینه های صاحبان صنایع جهان به عنوان بهترین گیج فشار بوده است. این محصول در طیف گسترده ای ازصنایع کاربرد دارد و به دلیل نقش مهمی که برعهده دارد امنیت و عملکرد سیستمهای تولیدی و صنعتی مختلفی را تضمین می کند. در ایران نیز به دلیل عملکرد دقیق و کیفیت بالای خود عمدتا در فهرست انواع بهترین گیج فشار قرار دارد. 

شرکت ویکا (Wika) یک شرکت آلمانی معتبر می باشد و به عنوان یک شرکت مشهور و متخصص در زمینه تولید تجهیزات ابزار دقیق و در زمینه تکنولوژی های اندازه گیری شناخته شده است. محصولات ویکا در زمینه فشار، دما، سطح، نیرو، شدت جریان و کالیبراسیون طراحی و تولید می شوند و هر کدام از این محصولات به گروه ‌های مختلفی تقسیم‌ شده اند. 

در این نوشتار سعی شد ویژگی های بهترین گیج فشار مورد بررسی قرار گیرد. در صورتی که قصد خرید انواع گیج فشار ویکا را دارید جهت بررسی مشخصات و مشاوره فنی بیشتر از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان ما در نمایندگی ویکا در تماس باشید . 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.